steksz

Rossz pénz, elvész... Szubjektív válogatás a régmúlt és napjaink legérdekesebb pénzügyi eseteiből. A legnagyobb csalóktól a legkisebb ötletekig.

Portfolio

Kérdezz!

Minden kérdést és véleményt szívesen veszek. ecoblog555@gmail.com

Dt Diamond gyémánt piramisjáték

2010.01.29. 22:04 Terrier

- A gyémánt ára mindig emelkedik – szögezte le határozottan a szemüveges szakember - ezen nem érdemes vitatkozni, ha kell tényekkel is be tudom bizonyítani. Na mármost, van a világ legnagyobb gyémánt termelő vállalata Dél Afrikában a De Beers. Ennek a cégnek monopóliuma van. Ez a cég garantálja hogy a köveket 21 százalékos felárral egy év elteltével visszavásárolja Önöktől. Mi szerződéseinkkel ezt a céget képviseljük.

 

Szabó úr, tekintetében öröm csillant, kérdőn nézett rám. Szabó úr azért hozta össze a találkozót, hogy véleményt mondjak erről a fantasztikus befektetésről ahol százezer dollárt kívánt elhelyezni. A bank ekkor három százalékos dollár kamatot adott, amit Szabó úr kevesellt.

- A garancia a gyémánt maga – lendült bele a szemüveges fiatalember. - Ha ugyanis nem fizet a cég, ami véleményem szerint eleve kizárt, nos abban az esetben ott a gyémánt a befektetőnél. Egy lezárt leplombált kapszulában kapja meg a követ a befektető, a világ egyik legismertebb érték tanúsító cég igazolásával egyetemben. A garancia csak abban az esetben érvényes, ha a kapszulákat nem nyitják ki.

A szemüveges fiatalember elégedetten dőlt hátra. Garantált 21 százalékos hozam, gyémánt a befektető kezében mint garancia és a világpiaci tendencia, mi kell még?


 

Szabó úrnak szerencséje volt, sikerült őt lebeszélni a nagy üzletről.


 

A gyémántok a valóságban ötödét sem érték a befektetett összegnek, ezt innen Magyarországról megállapítani ugyanakkor elég nehéz volt, főleg a gyémánttól káprázó szemű befektetőknek. A köveket kategóriákba sorolják, és a biztosítékként felajánlottak a legértéktelenebbek közül kerültek ki, ráadásul itt Magyarországon a kutya sem kereste őket, nem volt kinek eladni.

Nincs olyan értékpapír vagy áru a világon aminek az ára garantáltan emelkedik, mert akkor már ma mindenki azt venné, holnap meg el akarná adni a magasabb áron, így holnapra az árfolyam összeomlana. A gyémánt ára hol emelkedik, hol pedig esik.


 

A szemüveges fiatalember főnökét öt nap múlva mutatta a tévé, épp bilincsbe vitték el. Szabó úr innentől nem hozta szóba a bombaüzletet.


 

Az ötlet azért volt zseniális, mert gazdag emberekre szakosodott, egy olyan témában ami a gazdagságot szimbolizálja, a gazdagok mégsem értenek hozzá. Magyarországon egy gazdag nem veri nagydobra hogy elúszott 20 milliója, mivel be sem vallja hogy van neki annyi. Azt meg pláne nem mondja el senkinek, a befektetésével sikerült hülyét csinálni saját magából.


 

A biztosítékként adott gyémántok pedig valódiak voltak. A probléma csak annyi volt velük, hogy az ötödét sem érték annak, mint amennyit hittek a palimadarak. Ráadásul mikor a turpisság kiderült, a befektetőktől visszakérték a gyémántokat, hogy reális áron értékesítsék azokat, de az így befolyt összegnek is nyoma veszett.


 

Az ötletgazda Tencz János volt, aki az Atlantis Contor Kft nevű cégével indul a magyar burzsoázia meghódítására. Hozzá csatlakozott később Leinemann Zsolt, aki MBI-s kapcsolatrendszerét kamatoztatva csúcsra járatta az üzletet. A sikkasztó pedig Kálmán Tamás néven fut. Leinemann később blogjában szapulja Tenczet, minden felelősséget utóbbira hárítva. Tanulva a történtekből jó útra is tért, és két évvel később megalapította a Sciennetet. Talán utóbbiért végre lecsukják.

 

Folytatás: otthon ülő háziasszonyok támasztják fel a gyémánt piramisjátékot

38 komment

Címkék: piramisjáték csalás gyémánt

A bejegyzés trackback címe:

https://steksz.blog.hu/api/trackback/id/tr281713619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

repalaki edomer 2010.01.30. 09:59:13

mindig van egy nagyon erős és megcáfolhatatlannak tartott tételmondat:"A gyémánt ára mindig emelkedik"

a gond az hogy ez az alapja az egésznek és már ez is hazugság

A nép fia 2010.01.30. 10:10:17

Lehet tudni, hogy pontosan hányan dőltek be ennek, és mekkora hasznot hozott az üzlet a kiagyalóinak?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.30. 11:03:55

A nagy hozam, nagy penzek hallatan konnyen levesztik a jozan eszuket az emberek.

7esbusz 2010.01.30. 11:07:39

Ez fut arannyal is, az is mindig emelkedik, ráadásul hamarosan elfogy a földön, kiküldik neked az aranyrudakat, bla bla bla....

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.01.30. 11:14:57

Szabó úrnak úgy lett az öszes milliója, hogy mindig olyan üzleteket kötött, amik nagy haszonnal kecsegtettek. A szélhámosok erre utaznak, és akármennyira dörzsölt, egyszer mindenki bedől nekik. Az meg bele van kalkulálva, mint kozkázati tényező. Mellesleg a Szabóurak nem szokták csak úgy benyelni a százezer dolláros buktákat, ti. vannak nekik jól megkenhető haverjaik itt-ott, akik majd megtalálják szélhámos úrékat, oszt jól kitapossák belőlük. Szerinted magától dőlt be a sciennet? Frászt. Valaki bukott rajta némi aprót...

pappito · http://pappito.com 2010.01.30. 11:17:05

a gyémántost mi is láttuk közelről, a cégnév sem mindig ez volt, de a duma a szokásos. ha azt nem is tekintjük, hogy a DeBeers nem jön Mo-ra, sőt, a közelbe se nagyon, akkor is necces a buli. Az általunk látott kő nem is nagyon hasonlított arra, amiről a minősítőlap szólt, pedig a minősítőlapon se a valami cukorfalat volt. Természetesen a kapszulát nem lehetett kinyitni és amikor kiraktuk az asztalra a lupét, akkor mindenki befehéredett, de megálltuk röhögés nélkül.

a tényszerűség kedvéért: a gyémántokat nem csak úgy kategóriákba sorolják, hanem értékelik. a 4 szempont (a négy C) cut, carat, clarity, color. A kő ezen jellemzői viszonyulnak a Rappaport lista rendszeresen kiadott egységbrilliáns árához. Ma ennyi, holnap annyi.

Mivel a műanyagdobozon keresztül még a színét se lehet látni a kőnek rendesen, nemhogy azt, hogy van-e benne piké, vagy el van-e kúrva egy-két fazetta, esetleg, de tényleg csak nagyon véletlenül a DeBeeers kövek rundisztjában orosz gravir van, csak tényleg kevés igazi balfasz bukott meg ilyen "befektetéssel". De azok nagyon.

Aki bukott, az persze sajnált kifizetni 1-2 szakértői óradíjat, amivel megspórolt volna esetleg pár milliót, lelke rajta. VOlt akinek volt esze.

Vajonmiért adnak neked valamit amiről ők is tudják, hogy jövőre 21%-al többet fog érni? MIért nem adják el jövőre? :)

Moissanittal átvert, 1-200 tönkrement zálogház után...
De hát szvarovszkiországban ne csodálkozzunk semmin.

xlac 2010.01.30. 11:21:56

@7esbusz: Azért az arany más tészta hiszen az egyetlen olyan instrumentum a világon amely saját belső értékkel bír. Az ára természetesen nem mindig emelkedik mint ahogy most is korrekciózik egy szép nagyot de ez természetes velejárója minden terméknek. Nekem is van egy kis darabka itthon vésztartaléknak.
Ami megtévesztő lehet, hogy az arany arany ára dollárban van és sokan a huf/usd áringadozást nem kalkulálják bele.

stooq.hu/q/?s=xauusd&c=10y&t=c&a=lg&b=0

kispista2 2010.01.30. 11:34:25

@xlac:
stooq.hu/q/?s=xauusd&c=30y&t=c&a=lg&b=0
kb 1980-tól 2000-ig 750-től 250-ig csökkent. KAmatvesztességet beleszámítva még nagyobb a zuhanás. Persze utána visszanőtt.

A gyémántkereskedő cég meg miért kérne kölcsön a magyaroktól 21%-os kamatra, amikor 2-5%-ra is simán kapnak hitelt? Miért hitte azt valaki hogy okosabb lehet, mint a gyémántkereskedelemmel több száz éve foglalkozó antwerpeni zsidók?

Ugyanez igaz az unit-linked biztosításokra, amibe sokan a lakáshitelből tették a pénzüket, és azt hitték, hogy a a befalapon több hozamot érnek el, mint a hitelkamat. De miért adna a bank kevesebb hozamért pénzt egy magánszemélynek, amikor ő is vehetne részvényeket? Talán azért mert a részvénynek még a lakáshitelnél is nagyobb a kockázata számára?

xlac 2010.01.30. 11:47:09

@kispista2: Sajnos naivak az emberek és nem néznek a dolgok mögé nincs tuti befektetés főleg nem 21%-os garantált hozam.
Ha valaki bármibe szeretne fektetni jól nézzen körül és ne egyszerre tegye hanem sávosan így valamennyire védve van az árfolyamkockázattól.
És ami a legfontosabb ne egyféle termékbe hanem többfélébe rakja a megtakarított pénzecskét.

xlac 2010.01.30. 11:54:39

És egy kis cikk az ország aranytartalékáról:
www.mno.hu/portal/559629

AutosVilli 2010.01.30. 12:22:26

Az is hülye aki látatlanba belemegy ilyenbe.

Dzsafar 2010.01.30. 12:47:38

Az ember esze megáll!
Már csak azért is,hogy még mindig vannak ilyen agyatlan idióta barmok,aki belépnek ilyen,és más hasonló "üzletekbe"!
ezt a gyémánt businesst már 24!!! éve megszopta a haverom,csak smaragddal!
Három napig a könnyem spricelt a röhögéstől,és hozzám jött segítségért!
Mondtam,örülj,hogy nem ellened indítok eljárást!
Ma is azt tenném,aki belépett,és megszívta,fizesse ki a nyomozás összegét!
Hisz a várható haszonból futná!

ejha! 2010.01.30. 13:15:29

@xlac: Ez azért még nem akkora katasztrófa mint azt az MN hiszi. Itt a friss lista: en.wikipedia.org/wiki/Gold_reserve

Kanada vagy Hong Kong sem csinál presztizs kérdést abból, hogy kb ugyanannyi az arany tartaléka mint nekünk. Pedig nekik lenne mire. Nem csak az arany lehet tartalék. Pl. attól, hogy Pakisztánnak sokkal nagyobb az arany tartaléka még nem biztos, hogy kivándorlnál oda.

Gera 2010.01.30. 13:23:22

@ejha!: Ezzel az aranytartalék témával mindig előjön valami idióta, nem igaz, hogy nem lehet felfogni, hogy a mai devizatartalékunk több tízszerese annak a pár tonna aranynak, amit eladtunk.

Terrier · http://steksz.blog.hu/ 2010.01.30. 13:24:41

@A nép fia:
650 károsult jelentkezett, de szerintem ennél jóval többen voltak a károsultak akik nem tettek bejelentést.

xlac 2010.01.30. 13:52:38

@Gera: Nem hiszem, hogy írtam volna olyat amiért le kell idiótázni az értelmes véleménycsere híve vagyok.
De ha már ezen a szinten tartunk idióta a nénikéd!

xlac 2010.01.30. 15:03:30

@Gera: Az arany eladása és a devizatartalék állománya pedig nem függ össze a lényeg, hogy nem kis veszteséget okozott az országnak a tartalék értékesítése. Hiszen az fizikai aranytartalék megléte mellett is lehetett volna növelni a devizatartalék nagyságát.
De marha okos vagy nézd meg a saját szemeddel és utána formálj véleményt!
Várom értelmes válaszod!

stooq.com/q/?s=usdhuf&d=20100129&c=mx&t=l&a=lg&b=1&r=xauusd+xaueur+usdhuf

Gera 2010.01.30. 15:33:41

@xlac: Veszteséget számtalan egyéb módon is lehetett volna okozni, ennek a témához semmi köze. Ami előjön mindig, az az, hogy kell az aranytartalék, mer csak. Minek? Miért nem jó a devizatartalék? Mit számítana, ha ma meglenne ez a 60 tonna és kb ugyanennyivel kevesebb devizatartalékunk lenne? Jobb lenne? Mitől? Most is vehetünk pár száz tonna aranyat bármikor, de minek?

Tavikagyló 2010.01.30. 16:13:31

Ez a mutyi nem csak nálunk működik. Találkoztam ilyen híredésekkel orosz, cseh meg lengyel oldalakon is. Szóval elmondható, hogy világszintű bűnszervezet.

xlac 2010.01.30. 16:16:15

@Gera: Nem azért kell az aranytartalék mert csak hanem azért mert a legbiztonságosabb befektetési forma. Mi hajtja fel az arany árát szerinted?
Nem az, hogy kimerülnek a készletek vagy ilyesmi hanem az infláció amit a jegybankok generálnak a pénznyomtatás miatt.
Miért akarja például Kína 1000 tonnáról 5000 tonnára növelni a tartalékát?
Pedig ott a jó amerikai államkötvény is majd visszafizetik a FED által nyomtatott dollárral.
Vagy vehetnének jó eurókötvényt is mégsem teszik.
Biztosan hülyék az amcsik is, hogy nekik van a világon a legnagyobb tartalékuk.
Ami a lényeg az egészből egyetlen devizának sincs önálló értéke az arannyal szemben, hiszen pénzt lehet bármennyit nyomtatni még aranyat nem lehet a végletekig bányászni és nem eshet az önköltségi ára alá.
Pénzt, értékpapírt már rugdostak utcán de aranyat még sohasem.
Na ezért kellene az a kis arany.

David Bowman 2010.01.30. 17:35:11

@Gera: Ha nagyon nagy a baj, baszhatod a sok tonna papírodat. Gondolj dolfi pénzhamisító brigádjára. Az alszik jól, akinek van némi lajos aranya elásva, és csak ő tudja.

David Bowman 2010.01.30. 17:39:45

@xlac: A nagy ami aranytartalék véletlenül nem a $ alapú devizarendszer miatt van ? Ez ugye azt takarná, hogy a világ valutáit a $hoz mérik, annak meg megvolna az arany fedezete. Persze már 30 éve nincs meg.

jamiepapa 2010.01.30. 17:47:51

@Gera:
Az a pár tonna 62tonna volt egész pontosan.Számolj kilónként 6,5 millió forintot mai áron....
Örülne ma ennek a tartaléknak a kormány....
Egyébként az arany nem ördöngősség,az árának a változása mutatja nagyjából az inflációt.Most egy kicsit felnyomták a spekik,bár lassan kezd beállni.
Mindenesetre jobb buli aranyban tartani hosszabb távra a pénzt,mint mondjuk bankbetétben,vagy nyugdíjpénztárban.
Az is érdekes,hogy mikor 2001 tájékán elindult a nagy hitelezési bumm,akkor kicsit később szép lassan elindult fölfelé az arany ára is,mintha néhányan tudták volna,hogy jó dolog a birtoklása.

David Bowman 2010.01.30. 17:49:04

Elvileg bárminek az értéke az előállítási ár alá csökkenhet.

jamiepapa 2010.01.30. 17:52:25

@klikk ide:
Minden területen tűnnek fel szélhámosok.Aki lusta tájékozódni,azt szimplán átkúrja még a saját bankja is.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.01.30. 18:49:35

Nincs 100%-os befektetés VISZONT(!!!!)

A megunt feleslegessé vált kacatotokat elhozhatnátok és feltehetnétek a bolhaplaza.hu-ra teljesen ingyenesen.

Zzoorroo 2010.01.30. 19:08:39

@IárifIári: itt is felbukkantál, te köcsög spammer? Tényleg nem lehet ezektől végleg megszabadulni?

A témához: aki képes húsz misivel egy ilyen gyanús üzlethez csatlakozni, az szerintem megérdemli, hogy ott maradjon a farkával a markában. Nem fogom sajnálni.

xlac 2010.01.30. 19:11:00

@David Bowman: Ez pontosan így van. Bajban lenne a FED ha most is így lenne mert nem tudna dollárt nyomdázni csak úgy. Ezért szeretnék a dollárt leváltani és egy devizakosár alapú rendszerre áttérni.
Azt tanácsolom mindenkinek vegyen pici aranyat jól jöhet az még ínséges időkben. Ahogy fentebb írtam nekem is van egy pici adag nem kell túlzásokba esni sem.
Jó és sikeres befektetést mindenkinek és óvakodjatok az álomhozamokat ígérő kamucégektől!

Zzoorroo 2010.01.30. 19:11:14

@xlac: Bocsénat, de az amcsik feldughatják maguknak az összes araynytartalékjukat. Samu bácsi a legeladósodottabb állam a civilizált országok közül. És most ne azzal gyertek, hogy szívesen cserélnétek velük, nem erről van szó.

Zzoorroo 2010.01.30. 19:19:17

@David Bowman: Az értéke nem, maximum az ára.

xlac 2010.01.30. 19:21:19

@Zzoorroo: Ez így van ahogy mondod csak az nem mindegy kinek tartozik és milyen devizában.
Amíg mi az IMF-nek tartozunk kemény valutában és még egy csomó mindenkinek a nagy hambizabalók pedig főként a FED-nek dollárban ami a saját jegybankja. FED a legnagyobb államkötvény vevő tehát "magának" tartozik az infláció a büntetés érte.

David Bowman 2010.01.31. 11:20:48

@Zzoorroo: Vegyünk pl. 1 rossz festményt. Nem ér annyit, mint a vászon, a keret, a festék, az ecset, és a munkaidő összege. Már új korában sem.
Minden fölöslegessé vált dolog ÉRTÉKE az előállítási ár alá eshet.
Ha 1x pl. az arany feleslegessé válna, annak at értéke is akármeddig csökkenne, akár negatívba is átmehet. Lassan ilyen lessz a higany. Persze ez az arannyal aligha fog megtörténni. Épp ezért szeretjük.
A gyémánt ára viszont mesterséges. Hosszú távra nem ajánlanám.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.19. 15:10:43

"Kassai Csilla:
2010. április 7. szerda 21:50-kor

Drága Zsolt!

Most nagyon sajnálom, hogy nem vagyok debreceni és nem a 2.számú választó körzetben lakom. Kívánom Nekek, népünknek és minden jóra való, jólelkű embernek, hogy győzzön a szeretet, az összefogás, a mergértés, a HIT és a BÉKE. Hiszem! Tudom! Hogy Isten országa ott lakik valamennyiünkben.Hiszem! Tudom, hogy nincs az a sötétség, ami akár egyetlen gyertya fényét kioltaná. Hiszek abban, hogy az élet szép, az emberek jók, a világ pedig pont olyan, amilyenné tesszük! Sok sikert kívánok szívem minden szeretetével! Kassai Csilla" leinemannzsolt.eu/?p=45

vilagnezet.blog.hu/2010/02/04/sciennet_inkabb_hittek_benne

Reactor 2016.10.11. 17:53:18

@Gera: Megsúgom: azért, mert az aranytartalék a biztosíték arra, hogy a deviza ér is valamit. Vagy komolyan azthiszed, hogy szaros papírfecnik, amiken szerepel néhány szám, bármiféle értéket képviselnek? Mögöttes, valódi érték nélkül ezek csak budipapír-darabkák, annyit is érnek. Fedezet nélkül annyi (se) volna az értékük mint a százmilliárd milpengősnek.
süti beállítások módosítása