steksz

Rossz pénz, elvész... Szubjektív válogatás a régmúlt és napjaink legérdekesebb pénzügyi eseteiből. A legnagyobb csalóktól a legkisebb ötletekig.

Portfolio

Kérdezz!

Minden kérdést és véleményt szívesen veszek. ecoblog555@gmail.com

Német piramisjáték Magyarországon

2009.12.16. 20:20 Terrier

Újabb tag a Titánban! - lelkendezett Annamari az ex gyerekorvos. A közönség tapsolt, főleg Bazsi, aki beszervezte az új tagot, lelki szemei előtt megjelent egy köteg tízezres.


 

  • Téged ugye érdekelnek a jó befektetések? Egy részvénykibocsátás esetleg? Tőzsdére is be lesz vezetve!

Így invitált meg Tomi nevű főiskolai évfolyamtársam a Titán Rt titkos gyűlésére. Találkozásunkkor mégis csalódottan mutatott kockás ingemre:

  • Mondtam hogy öltönyt vegyél, így nem fognak beengedni a szállodába. Ez egy exkluzív klub, ide nem jöhet be akárki. Azért is tartják a hotel konferenciatermében.

Mégis azonnal megenyhült, amikor az Aranyhíd sörözőt ajánlottam alternatívaként.

  • Majd én elintézem, te csak ne félj, bejuttatlak.

Ekkora felhajtás után csalódtam, amikor a titkon várt félmeztelen konzumhölgyek helyett kövér, zsíros és izzadó honpolgárokat találtam. Ráadásul többeken nem volt öltöny.


 

A porondot egy kétméteres, magyarul durva német akcentussal beszélő Fritz nevű ember uralta, aki rossz második világháborús filmek náci fő-gonoszaira emlékeztetett. Épp a rendszert magyarázta:

  • Én repülőtérre jönni taxi. Na taxis ember keresni több millió. Már fel se venni fizetése, Bahamákon nyaralni. Akarsz te is Bahamákra nyaralni?

Kérdőn néztem Tomira. Hol itt a részvényjegyzés? Mitől lesz ez bombabiznisz?

  • A társaság nagyon lenni ígéretes. Egy részvény nem leni drága, 150 ezer csak. Cég tervezni tőzsdei bevezetés. A szisztémát érteni?

A szomszédom idegesen fészkelődött. Én kérdően Tomira néztem. Tomi rebegő pillákkal intett türelemre, hamarosan minden kiderül.

  • Mi fizetni nagy jutalék. Aki hozni másik ember kapni 60 ezer forint. Aki hozni másik másik ember kapni 30 ezer. Aki hozni másik másik másik, az is kapni 30 ezer.

De mit csinál a cég, tettem volna fel a kérdést, amikor leesett hogy hisz ez egy pilótajáték. Másik oldalamon ülő szomszédom is hasonló következtetésre jutott. Felháborodottan összesúgtunk. Még hogy minket ide akarnak beszervezni... Szomszédom tíz perc múlva azon kezdett dilemmázni, hogy ha idejében beszáll valaki egy pilótajátékba az mekkorát kaszálhat. Harminc perc múlva őt jelentette be Annamari - a félresiklott gyerekorvos - mint az adott napon a nyolcadik tagot.


 

Tomi félmosollyal a szája sarkán sandított rám. Én felháborodva néztem rá vissza.


 

Az évfolyam nagyobbik részét sikerült elhurcolni a titkos szeánszokra. Jó sokan be is szálltak. Bazsi, aki nem gátlásosságáról volt híres, egymilliót keresett a bulin. Pillanatok alatt „menedzseri” rangig vitte. Tominak a fodrászát és még egy ismerősét sikerült beszerveznie, nulla körül szállt ki. A Titán Rt két hónapot élt meg, ekkor csattant Fritz elnök úr karján a bilincs, miután a rendőrök végigülték a show-t. Igazi részvényt soha nem bocsátott ki, ahogy a tőzsdére sem vezették be. Ami még érdekes, az egyik szervező, egy bankban kontrolling vezetői pozícióig vitte. Tényleg rablóból lesz a legjobb?...

Szólj hozzá!

Címkék: piramisjáték titán csalas

A bejegyzés trackback címe:

https://steksz.blog.hu/api/trackback/id/tr321602997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása