Következmények: lopás zéró, sztrájk zéró, működési kiadás csökkenése. Akkor nosza.
Magyarország azért is lehet abszurdisztán mert a rendszerváltás óta nem értjük, hogy is működik a piacgazdaság. Vizitdíjat nem akarunk fizetni, mert az ingyenes orvosi szolgáltatás nekünk jár. A bkv-s szakszervezetek meg tesznek a válságra, mert nekik a fizetés szintentartása jár. A nyugdíjasnak az ingyen utazás jár, ahogy a mávos rokonainak is, a rokkant nyugdíj meg a fél országnak.
Igazán jól élünk, mert kötelességünk emellett egy szál sem: Még magunkról sem tudunk gondoskodni, adófizetésre meg jobb nem is gondolni.
Magyarországon mindent privatizáltak, amit kellett és amit nem egyaránt. Ha külföldi kapta a vagyont, akkor jobb esetben még mindig meg van, ha magyar, akkor viszont zömmel csődbe ment a cég lásd Caola. A Caola a rendszerváltáskor 90 százalékát uralta a piacnak. Magyar kézbe került, a vezetőség is magyar maradt, a versenyben ugyanakkor a külföldi multik bedarálták, csődbe ment, most meg külföldről vásároljuk ugyanezeket a termékeket.
Engem nem érdekel hogy Csányinak vagy Suzukinak hívják a milliárdost, csak a munkahely maradjon magyar.
Nézzük viszont a másik oldalt, ha valamit nem adtak el. Nem adták el a Mávot és közkézben van a Bkv is. Egyik cég jobban működik mint a másik. Évente százmilliárdokat emésztenek fel. Mindketten monopol-helyzetben vannak, ha leállnak, megbénul a fél ország.
Mindkét cég élén politikai káderek állnak, akik legfőbb feladata a pártkassza töltögetése, és a slepp zsírozása. Színvonalat egyik cég sem képvisel. A nép mégsem a katasztrofális működésen háborog, még csak nem is a sztrájkon. Bezzeg ha megpróbálnák magánkézbe adni őket, máris a nyakunkon lenne a harag. Ismét eladták a közvagyont, fujj.
Mutasson nekem valaki egyetlen állami kézben lévő vállalatot, amelyik konkurensekkel teletűzdelt piacon sikeresen működik.
Egy bkv buszsofőr egyes források (a témában hiteles és igen járatos bkv blog cikke a buszsofőrökfizetéséről) szerint havi bruttó 200, míg a HVG cikke szerint 245 ezer forintot keres, amin felül kb félmillió értékű juttatáscsomagot vihet magával. (A sztrájk tényleges oka az hogy a buszosok elveszítenének ebből az évi félmilliból százezret.) Ez nem kevés, egy diplomás tanár vagy orvos sem keres ennyit sokszor. Minden tiszteletem a buszvezetőké, de egy páv jogosítvány mégsem egyenlő egy egyetemi diplomával.
Manapság Magyarországon a dolgozók többsége egy fillér fizetésemelést sem kapott, mégis örül, hogy legalább van munkája. Egyetlen területnek jut eszébe mégis háborogni, a monopol helyzetben lévő állami cégek dolgozóinak. Visszaélnek a helyzetükkel.
Ha van egy tehenem, ami tejet nem ad, csak eszi a zabot, akkor itt az ideje levágni.
Alvállalkozók által működtetett vonalak érdekes módon a sztrájk alatt is járnak. Akkor adjunk ki minden vonalat alvállalkozóknak. Buszok esetében ez nem is nehéz, még pénz is befolyna a járműpark értékesítésből. A magántulajdonos jobban odafigyelne, hogy ne lopjon senki. Ráadásul van egy fogadásom - bár egy buszsofőr fele annyit vinne haza, mint most - többet nem lenne sztrájk.