steksz

Rossz pénz, elvész... Szubjektív válogatás a régmúlt és napjaink legérdekesebb pénzügyi eseteiből. A legnagyobb csalóktól a legkisebb ötletekig.

Portfolio

Kérdezz!

Minden kérdést és véleményt szívesen veszek. ecoblog555@gmail.com

A BKV privatizációja

2010.01.16. 21:38 Terrier

Következmények: lopás zéró, sztrájk zéró, működési kiadás csökkenése. Akkor nosza.

Magyarország azért is lehet abszurdisztán mert a rendszerváltás óta nem értjük, hogy is működik a piacgazdaság. Vizitdíjat nem akarunk fizetni, mert az ingyenes orvosi szolgáltatás nekünk jár. A bkv-s szakszervezetek meg tesznek a válságra, mert nekik a fizetés szintentartása jár. A nyugdíjasnak az ingyen utazás jár, ahogy a mávos rokonainak is, a rokkant nyugdíj meg a fél országnak.

Igazán jól élünk, mert kötelességünk emellett egy szál sem: Még magunkról sem tudunk gondoskodni, adófizetésre meg jobb nem is gondolni.


Magyarországon mindent privatizáltak, amit kellett és amit nem egyaránt. Ha külföldi kapta a vagyont, akkor jobb esetben még mindig meg van, ha magyar, akkor viszont zömmel csődbe ment a cég lásd Caola. A Caola a rendszerváltáskor 90 százalékát uralta a piacnak. Magyar kézbe került, a vezetőség is magyar maradt, a versenyben ugyanakkor a külföldi multik bedarálták, csődbe ment, most meg külföldről vásároljuk ugyanezeket a termékeket.


Engem nem érdekel hogy Csányinak vagy Suzukinak hívják a milliárdost, csak a munkahely maradjon magyar.

 

Nézzük viszont a másik oldalt, ha valamit nem adtak el. Nem adták el a Mávot és közkézben van a Bkv is. Egyik cég jobban működik mint a másik. Évente százmilliárdokat emésztenek fel. Mindketten monopol-helyzetben vannak, ha leállnak, megbénul a fél ország.

Mindkét cég élén politikai káderek állnak, akik legfőbb feladata a pártkassza töltögetése, és a slepp zsírozása. Színvonalat egyik cég sem képvisel. A nép mégsem a katasztrofális működésen háborog, még csak nem is a sztrájkon. Bezzeg ha megpróbálnák magánkézbe adni őket, máris a nyakunkon lenne a harag. Ismét eladták a közvagyont, fujj.
 

Mutasson nekem valaki egyetlen állami kézben lévő vállalatot, amelyik konkurensekkel teletűzdelt piacon sikeresen működik.


Egy bkv buszsofőr egyes források (a témában hiteles és igen járatos bkv blog cikke a buszsofőrökfizetéséről) szerint havi bruttó 200, míg a HVG cikke szerint 245 ezer forintot keres, amin felül kb félmillió értékű juttatáscsomagot vihet magával. (A sztrájk tényleges oka az hogy a buszosok elveszítenének ebből az évi félmilliból százezret.) Ez nem kevés, egy diplomás tanár vagy orvos sem keres ennyit sokszor. Minden tiszteletem a buszvezetőké, de egy páv jogosítvány mégsem egyenlő egy egyetemi diplomával.

 

Manapság Magyarországon a dolgozók többsége egy fillér fizetésemelést sem kapott, mégis örül, hogy legalább van munkája. Egyetlen területnek jut eszébe mégis háborogni, a monopol helyzetben lévő állami cégek dolgozóinak. Visszaélnek a helyzetükkel.
 

Ha van egy tehenem, ami tejet nem ad, csak eszi a zabot, akkor itt az ideje levágni.

 

Alvállalkozók által működtetett vonalak érdekes módon a sztrájk alatt is járnak. Akkor adjunk ki minden vonalat alvállalkozóknak. Buszok esetében ez nem is nehéz, még pénz is befolyna a járműpark értékesítésből. A magántulajdonos jobban odafigyelne, hogy ne lopjon senki. Ráadásul van egy fogadásom - bár egy buszsofőr fele annyit vinne haza, mint most - többet nem lenne sztrájk.

5 komment

Címkék: bkv privatizáció portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

http://steksz.blog.hu/api/trackback/id/tr811677984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

4TUN3 2010.01.18. 00:17:55

Jó ez a blog. Pénzügyi témájú 'rizsával' engem nehéz lekötni. Neked sikerült. Grat, így tovább, +1, /fav, megatöbbi, ami ilyenkor kijár... ;)

öreg büzész 2010.01.18. 13:38:27

Bár én sem nagyon szeretem a BKV-s dolgozókat, mert erősek a sztrájklehetőségeik a gyengekezű állami tulajdonos miatt (vissza is élnek vele rendesen), de én simán adnák továbbra is nagyobb bért nekik, mint mindenféle bölcsészdiplomával lézengő ingyenélőnek.

Terrier · http://steksz.blog.hu/ 2010.01.18. 15:48:49

@öreg büzész:
Ha a médiaszakos ingyenélőkre gondolsz, akkor igazad van, de azért egy orvos a hat éves egyetemmel + még öt éves szakvizsgás gyakorlatával a háta mögött azért keressen többet mint egy buszvezető. Ha a hvg infói a valósak, akkor egy buszvezető havi netto 200 körül visz haza. Túl vannak fizetve és még zsarolnak is a sztrájkjaikkal.
Felháborító az is, hogy végül behódolt a bkv vezetése és minden szakszervezeti kérést teljesítettek. Akkor mire volt jó az egy hetes huzavona?

Azerbajdzsán 2011.10.28. 15:17:05

Két idegen nyelvet beszélek, több, mint 10 éve dolgozok mérnökként egy neves multinál, és kb ugyan ennyi a bérem netto. Ez a cég vidéki telephelyein szellemi alkalmazottaknál kb átlagosnak számít. Nemhogy sztrájk, de nyilvános hőzöngés se volt soha. De biztos megérdemelnék a buszsöfőrök a dupláját is..